keskiviikko 20. toukokuuta 2015

AURINKOA - Sun at last


Vihdoinkin aurinko paistaa - mutta nyt on kyse enemmän tuosta pullossa olevasta!

Mutta ensin esittelen, mitä tein äitienpäivänä. Olin kehyskukkarokurssilla. Se, että se oli äitienpäivänä oli puhdas vahinko, mutta ihan hyvä lahja joka tapauksessa (itselleni) :)

The sun is shining at last - but this is more about that one in the bottle!

But first I will show you what I did on the Mother´s Day. I participated a frame purse course. I guess it was a pure accident that it was on the Mother´s Day, but it was a good gift anyway (to myself) :)








Ruskea ja punainen on tehty kurssilla kahdella eri tekniikalla. Iso sininen ja tuo, jossa on perhonen, on tehty myöhemmin kotona.

The brown and red ones are made in the course, with two different techniques. The big blue, and the one with a moth, are made later at home.

Toinen puoli - The other side



Sashiko ommelta - Sashiko stitching
 Opettajamme huomasi minun valkaistut/vaalennetut kankaani, ja kertoi tehneensä samaa konetiskiaineella kloriitin sijaan, mitä siis minä olen käyttänyt. Pitihän sitä kokeilla!

Our teacher noticed my bleached fabrics, and told she has done it with dishwasher detergent instead of chlorite, which I used. So, I had to make a try!


Nämä olivat liian kirkkaita minun tarkoituksiini - eivät enää!

These were too bright for my purposes - not anymore!


Vertailua - valkaisemattomat ja valkaistut. Toimii!

Comparing the fabrics - not-bleached and bleached. It works!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti